Le migliori poesie inserite da Silvana Stremiz

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Scritta da: Silvana Stremiz
Voi, ch'ascoltate in queste meste rime,
in questi mesti, in questi oscuri accenti
il suon degli amorosi miei lamenti
e de le pene mie tra l'altre prime,
ove fia chi valor apprezzi e stime,
gloria, non che perdon, dè miei lamenti
spero trovar fra le ben nate genti,
poi che la lor cagione è sì sublime.
E spero ancor che debba dir qualcuna:
- Felicissima lei, da che sostenne
per sì chiara cagion danno sì chiaro!
Deh, perché tant'amor, tanta fortuna
per sì nobil signor a me non venne,
ch'anch'io n'andrei con tanta donna a paro?
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    Scritta da: Silvana Stremiz
    Amarti o guardarti in silenzio?
    E se l'amore fosse l'ennesimo errore?
    Una cosa è certa: l'amicizia durerà in eterno, tra noi, ma l'amore... No, non durerà!
    Non voglio cotinuare a soffrire:
    la mia vita è un inferno senza di te...
    Ad ogni lacrima versata,
    l'unica cosa che mi viene in mente è:
    "Devo smettere di pensarti... ".
    Si, devo smettere, perché sto male, piango:
    non posso fingere di essre felice,
    e sorridere anche se non vorrei.
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      Scritta da: Silvana Stremiz

      In riva al nostro mare

      Stanotte mi sono seduta in riva
      al nostro mare
      a contare i granelli di sabbia
      con gli occhi aperti
      e il cuore spalancato sulla realtà
      dando il giusto peso al "sei".

      Ci sono stata mille volte
      ad occhi chiusi
      con le tasche piene di stelle
      a seminare "desideri"
      con cuore colmo
      del tutto e niente che componi
      a sognare ad occhi aperti
      mano nella mano abbracciati al silenzio
      delle mute parole
      a guardare le nubi che si rincorrono
      diventando draghi e angeli
      draghi dalla bocca fiammeggiante
      come fiammeggiante è la passione.

      Arrotolati nella sabbia
      con il sapore della tua pelle
      sulle mie labbra
      dove tutto è accaduto
      senza che nulla sia stato.

      Un battito improvviso
      scrive l'impossibile
      e la realtà la si confonde
      la notte ruba al giorno
      tutto l'amore che può
      per restituire all'alba
      il giusto senso del "sei".
      Composta giovedì 1 gennaio 2015
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        Scritta da: Silvana Stremiz

        Canzone

        Quando le tue mani erano luna,
        colsero dal giardino del cielo
        i tuoi occhi, violette divine.

        Che nostalgia, quando i tuoi occhi
        ricordano, di notte, il loro cespo
        alla luce morta delle tue mani!

        Tutta la mia anima, col suo mondo,
        metto nei miei occhi della terra,
        per ammirarti, moglie splendida!

        Non incontreranno le tue due violette
        il leggiadro luogo a cui elevo
        cogliendo nella mia anima l'increato?
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          Scritta da: Silvana Stremiz

          Al nostro re Teopompo, caro agli dèi

          Al nostro re Teopompo, caro agli dèi,
          per merito del quale conquistammo Messene, dalle ampie contrade
          ...
          Messene, luogo bello per arare, bello per piantare
          ...
          intorno ad essa combatterono per diciannove anni,
          sempre, senza interruzione, con animo coraggioso,
          i guerrieri, padri dei nostri padri.
          E nel ventesimo anno, lasciati i pingui campi,

          quelli fuggivano dalle alte cime dell'Itome.
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            Scritta da: Silvana Stremiz

            Desgrazzi de Giovannin Bongee

            Deggià, Lustrissem, che semm sul descors
            de quij prepotentoni de Frances,
            ch’el senta on poo mò adess cossa m’è occors
            jer sira in tra i noeuv e mezza e i des,
            giust in quell’ora che vegneva via
            sloffi e stracch come on asen de bottia.

            Seva in contraa de Santa Margaritta
            e andava inscì bell bell come se fa
            ziffoland de per mì sulla mia dritta,
            e quand sont lì al canton dove che stà
            quell pessee che gh’ha foeura i bej oliv
            me senti tutt a on bott a dì: Chi viv?

            Vardi innanz, e hoo capii dall’infilera
            di cardon e dal streppet di sciavatt
            che seva daa in la rondena, e che l’era
            la rondena senz’olter di Crovatt;
            e mì, vedend la rondena che ven,
            fermem lì senza moeuvem: vala ben?

            Quand m’hin adoss che asquas m’usmen el fiaa,
            el primm de tutt, che l’eva el tamborin,
            traccheta! sto asnon porch del Monferaa
            el me sbaratta in faccia el lanternin
            e el me fa vedè a on bott sô, luna, stell,
            a ris’c de innorbimm lì come on franguell.

            Seva tanto dannaa de quella azion
            che dininguarda s’el fudess staa on olter.
            Basta: on scior ch’eva impari a sto birbon,
            ch’el sarà staa el sur respettor senz’olter,
            dopo avemm ben lumaa, el me dis: Chi siete?
            Che mester fate? Indove andé? Dicete!

            Chi sont?, respondi franco, in dove voo?
            Sont galantomm e voo per el fatt mè;
            intuitù poeu del mestee che foo,

            ghe ven quaj cossa de vorell savè?
            Foo el cavalier, vivi d’entrada, e mò!
            ghe giontaravel fors quaj coss del sò?

            Me par d’avegh parlaa de fioeu polid,
            n’eel vera? Eppur fudessel ch’el gh’avess
            ona gran volentaa de taccà lid,
            o che in quell dì gh’andass tusscoss in sbiess,
            el me fa sercià sù de vott o des
            e lì el me sonna on bon felipp de pes.

            Hoo faa mì dò o tré voeult per rebeccamm
            tant per respondegh anca mì quajcoss,
            ma lu el torna de capp a interrogamm,
            in nomo della legge, e el solta el foss,
            e in nomo della legge, già se sa,
            sansessia, vala ben?, boeugna parlà.

            E lì botta e resposta, e via d’incant;
            Chi siete? Giovannin. La parentella?
            Bongee. Che mester fate? El lavorant
            de frust. Presso de chi? De Isepp Gabella.

            In dovè? In dì Tegnon. Vee a spass? Voo al cobbi.
            In cà de voi? Sursì. Dovè? Al Carrobbi.

            Al Carrobbi! In che porta? Del piattee.
            Al numer? Vottcent vott. Pian? Terz, e inscì?
            El sattisfaa mò adess, ghe n’hal assee?
            Fussel mò la franchezza mia de mì,
            o ch’el gh’avess pù nient de domandamm,
            el va, e el me pienta lì come on salamm.

            Ah, Lustrissem, quest chì l’è anmò on sorbett,
            l’è on zuccher fioretton resguard al rest;
            el sentirà mò adess el bel casett
            che gh’eva pareggiaa depôs a quest.
            Proppi vera, Lustrissem, che i battost
            hin pront come la tavola di ost.

            Dopo sto pocch viorin, gris come on sciatt
            corri a cà che nè vedi nanch la straa,
            foo per dervì el portell, e el troeuvi on tratt
            nient olter che avert e sbarattaa...
            Stà a vedè, dighi subet, che anca chì
            gh’è ona gabola anmò contra de mì.

            Magara inscì el fudess staa on terna al lott,
            che almanch sta voeulta ghe lassava el segn!
            Voo dent.. ciappi la scara... stoo lì on bott,
            doo a ment... e senti in suj basij de legn
            dessora inscimma arent al spazzacà
            come sarav on sciabel a soltà.

            Mì a bon cunt saldo lì: fermem del pè
            della scara... e denanz de ris’cià on pien
            col fidamm a andà sù, sbraggi: Chi l’è?
            Coss’en disel, Lustrissem, vala ben?
            A cercà rogna inscì per spassass via
            al dì d’incoeu s’è a temp anch quand se sia.

            Intant nessun respond, e sto tricch tracch
            el cress, anzi el va adree a vegnì debass...
            Ghe sonni anmò on Chi l’è pù masiacch,
            ma, oh dess! l’è pesc che nè parlà coj sass;
            infin poeù a quante mai sbraggi: Se pò
            savè chi l’è ona voeulta, o sì o nò?

            Cristo! quanti penser hoo paraa via
            in quell’attem che seva adree a sbraggià!
            M’è fina vegnuu in ment, Esuss Maria!
            ch’el fuss el condam reficciô de cà,
            ch’el compariss lì inscì a fà penitenza
            de quij pocch ch’el s’è tolt sulla conscienza.

            El fatt l’è ch’el fracass el cress anmò;
            e senti ona pedanna oltra de quell
            proppi d’ona personna che ven giò;
            mì allora tirem lì attacch a portell,
            ché de reson, s’el se le voeur cavà,
            l’ha de passà de chì, l’ha de passà.

            Ghe semm nun chi al busilles: finalment
            vedi al ciar della lampita de straa
            a vegnimm alla contra on accident
            d’on cavion frances de quij dannaa,
            che inscì ai curt el me dis: Ett vô el marì
            de quella famm, che stà dessora lì?

            Mì, muso duro tant e quant e lu,
            respondi: Ovì, ge suì moà, perché?
            Perché, el repia, voter famm Monsù
            l’è tré giolì, sacher Dieu, e me plè.
            O giolì o non, ghe dighi, l’è la famm
            de moà de mì, coss’hal mò de cuntamm?

            S’è che moà ge voeu coccé cont ell.
            Coccé, respondi, che coccé d’Egitt?
            Ch’el vaga a fà coccé in Sant Raffajell,
            là l’è loeugh de coccé s’el gh’ha el petitt!
            Ch’el vaga foeura di cojon, che chì
            no gh’è coccé che tegna. Avé capì?

            Cossa dianzer ghe solta, el dis: Coman!
            A moà cojon?, e el volza i man per damm.
            Ovej, ch’el staga requi cont i man,
            ch’el varda el fatte sò de no toccamm,
            se de nò, Dia ne libra! sont capazz...
            e lu in quell menter mollem on scopazz.

            E voeuna e dò! Sangua de dì de nott,
            che nol se slonga d’olter che ghe doo!
            E lu zollem de capp on scopellott.
            Vedi ch’el tend a spettasciamm el coo,
            e mì sott cont on anem de lion,
            e lu tonfeta! on olter scopazzon.

            Ah sanguanon! A on colp de quella sort
            me sont sentuu i cavij a drizzà in pee,
            e se nol fudess staa che i pover mort
            m’han juttaa per soa grazia a tornà indree
            se no ciappi on poo d’aria, senza fall
            sta voeulta foo on sparposet de cavall!
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              Scritta da: Silvana Stremiz
              Volevi volare …
              e correre sull'erba
              e sulle onde
              del grano verde;
              ma incurante
              ai tuoi piedi è la terra.
              Volevi accarezzare l'acqua …
              imbrigliarla nelle mani
              prima del salto del guado
              e cogliere l'argento
              del fluire;
              ma ai tuoi piedi
              son solo pietre asciutte.
              Volevi tendere le mani
              dove lo sguardo bacia
              l'orizzonte del mare;
              ma era statico il pogio
              ed ai tuoi piedi s'apre
              … il baratro.
              Volevi porgere i tuoi pensieri
              con il sorriso
              dell'iride degl'occhi
              librarli in volo
              con la carezza delle ciglia;
              ma ai tuoi piedi
              sono cristalli rotti.
              Volevi affidare al mare
              il vascello dell'anima
              e farlo gorgogliare tra le sue schiume;
              ma sconnesso
              tra neri scogli
              lo risputa un onda vuota
              di pietà.
              Cadono lacrime
              e tiepide stentano
              nella piega del tuo viso;
              svanisce il verde del grano
              l'orizzonte sul mare
              i tuoi sogni lontani.
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                Scritta da: Silvana Stremiz
                È per me, fuori c'è il mio nome, è scritto con la tua mano e mi provoca un sussulto,
                mi pare di udirti, quando lo dici sussurrando, quando mi chiami cantando,
                scorgo i tuoi occhi seguire il nero tracciato mentre, lettera per lettera, componi
                il mio nome sulla busta bianca.
                Con cura la apro come un pescatore la conchiglia di una madreperla,
                rapida cerco all'interno come un bimbo con il suo regalo di compleanno.
                Guardo, come fosse un quadro, seguo le linee decise e i morbidi piccoli cerchi,
                percepisco le sfumature della tua anima, i moti del sangue che circola nel tuo corpo,
                i ritmo che anima il tuo cuore, le tue pause e i tuoi pensieri.
                Sono grata a questo foglio prezioso che porta con sé il tocco delle tue dita e
                il profumo della tua pelle.
                Magia della grafìa che va oltre i significati, m'incanto e ti ho davanti, sento il tuo calore.
                Ora sono pronta a sorbire le tue parole, una per una, come cucchiai di calda zuppa in una sera d'inverno, come ciliege mature che non ti bastano mai,
                come bocconi di un dolce prelibato,
                che mi danno piacere e che mi consolano della tua mancanza.
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